We bieden voor elk soort onderneming een passende oplossing

Home   Onze diensten

Iedere situatie is uniek en vraagt om een individuele aanpak. Daarom stemmen wij dit graag samen met u af in een vrijblijvend gesprek.

Wat kan Louvenberg betekenen voor uw onderneming?

Startersbegeleiding
De start van uw eigen bedrijf is vaak al spannend genoeg, maar wat als u zaken over het hoofd ziet? Louvenberg Advies kijkt met u vooruit en zorgt voor een stabiele start.

Administratieve Dienstverlening
Uw administratie is bij ons in goede handen. Wij verwerken, controleren en corrigeren administraties voor zzp'ers, coöperaties, bv's, eenmanszaken, vof's en maatschappen.
Fiscale Dienstverlening
U kunt bij ons terecht voor uw fiscale aangiftes, fiscale planning en fiscale geschillen. Uw belang staat hierbij altijd voorop.
Automatisering
Wij ondersteunen u graag bij het automatiseren van uw administratieve processen. In veel gevallen kan dit slimmer, efficiënter en goedkoper.



Startersbegeleiding

U bent een startende ondernemer en u wilt niets over het hoofd zien. Louvenberg Advies brengt samen met u de risico’s in kaart, prognosticeert met u de verwachtingen en berekend wat u moet reserveren voor het betalen van uw belastingen. Immers, niemand zit te wachten op verrassingen achteraf. U wilt toch ook weten wat u netto per maand kunt besteden? Louvenberg Advies kan u (ook) in de beginfase van uw onderneming ondersteunen met:

  • Kritisch beoordelen en optimaliseren van uw businessplan
  • Financiële onderbouwing opstellen voor uw businessplan
  • Budgetteren: winstprognoses en liquiditeitsbegrotingen opstellen
  • Opstellen van kredietrapportages t.b.v. aanvraag financiering
  • Fiscale begeleiding met en planning van uw inkomstenbelasting
  • Aanvraag buitenlandse Btw-nummers en sociale zaken (DE/BE)

Administratieve Dienstverlening

Afhankelijk van uw wensen verwerken wij uw gehele administratie, of een deel daarvan. Administratieve dienstverlening gaat echter verder dan het boeken van facturen en bonnetjes. Graag denken wij mee over het efficiënter inrichten van uw administratieve processen. Louvenberg Advies verzorgt voor haar huidige klanten onder andere de volgende diensten:

  • Verwerken, controleren en optimaliseren van de administratie
  • Opstellen van tussentijdse rapporten en/of dashboards
  • Optimaliseren van de automatisering
  • Online samenwerken in de cloud
  • De commerciële en/of fiscale jaarrekening samenstellen
  • Verzorgen van financieringsaanvragen bij de bank
  • Verzorgen van de vergunning aanvraag bij de NIWO (transport)
  • Controleren en begeleiden van administratieve medewerkers
  • Periodieke interim werkzaamheden op diverse locaties

FISCALE Dienstverlening

Uiteraard verzorgen wij uw aangiftes omzetbelasting, inkomstenbelasting, dividend- en vennootschapsbelasting. Onder fiscale dienstverlening verstaan wij ook het verdedigen van uw standpunten bij de Belastingdienst en het proactief meedenken over de structuur van uw onderneming(en). Wij probéren het in ieder geval leuker te maken. Louvenberg Advies verzorgt voor haar huidige klanten onder andere de volgende diensten:

  • Schenk-, erf- en successierecht inclusief bijhorende aangiftes
  • Optimalisatie inkomstenbelasting
  • Aanvraag Duits Btw-nummer en aangiftes Duitse Btw (MwSt)
  • Aanvraag Belgisch Btw-nummer en aangiftes Belgische Btw
  • Diverse geschillenafhandelingen voor klanten die werken/ondernemen over de grens: in beide richtingen (alleen voor Duitsland en/of België)

AUTOMATISERING

Tegenwoordig kunnen digitale oplossingen veel tijdswinst en kostenbesparingen bieden voor uw onderneming. Zeker als u de boekhouding, eens per kwartaal of eens per jaar, achteraf laat verwerken is hier doorgaans veel winst te realiseren. In overeenstemming met de ondernemer, bepalen we de gewenste mate van automatisering. Vervolgens worden de meest geschikte software en tools besproken en geselecteerd. Deze richten wij uiteindelijk voor u in, zodat uw geautomatiseerde processen zo goed mogelijk aansluiten op uw huidige administratie.

  • Inrichten online administratie
  • Automatische factuurverwerking (bijv. scan-en-herken oplossingen)
  • Automatische verwerking bankmutaties (bijv. een directe bankkoppeling)
  • Online samenwerken met uw boekhouder/accountant
  • Verkoopfacturen verzenden per e-mail (bijv. vanaf uw smartphone)
  • Rapportages opstellen en indienen bij KvK/kredietverstrekker in SBR
  • Verkoopfacturen rechtstreeks in de administratie verwerken (geen dubbel werk meer)